Persbericht: De Tiense Suikerraffinaderij stelt een nieuw merk voor dat zich richt tot de Maghrebijns-Arabische gemeenschap

3 mei 2018

De Tiense Suikerraffinaderij staat op de suikermarkt bekend voor haar twee vooraanstaande merken: het ‘T-merk’ (‘Tiense Suiker’ of ‘Sucres de Tirlemont’) en het Candico-merk, evenals een reeks geliefde producten zoals de cassonade, de Harde Klontjes® of de kandijsuiker.

Lingo Shukr Belgium
Lingo Shukr

Innovatie en duurzaamheid, dat zijn de drijfveren van het bedrijf. Tegelijkertijd houden we ook rekening met de veranderende behoeften van onze consumenten. Net daarom lanceert de Tiense Suikerraffinaderij een nieuwe reeks producten onder het merk ‘Shukr’. Dit gamma richt zich specifiek tot de Maghrebijns-Arabische gemeenschap.

‘Shukr’ betekent immers ‘dankbaarheid’ of ‘erkenning’ in het Arabisch. Suiker neemt tevens een belangrijke plaats in de islamitische culturele traditie: bijvoorbeeld tijdens het alledaagse theemoment, tijdens belangrijkere gelegenheden zoals een huwelijksfeest of geboortefeest, maar ook gedurende allerhande gezellige gebeurtenissen waarbij de tafel rijkelijk gevuld is met lekkernijen. Shukr wil zulke traditionele momenten nog intenser maken.

Het eerste product van het Shukr-merk is de ‘Lingo’: een groot suikertablet dat perfect bruikbaar is voor het traditionele recept van muntthee. Het is van praktisch formaat en deelbaar tot in wel 4 stukken, voor een perfecte dosering naar smaak. De suiker lost zich gestaag maar zeker op zodat de thee perfect wordt gezoet.

Een voorstelling van het product vind je tevens in onze Sweet Story op YouTube: